Pierwszy taki dziwny volkswagen.

Na salonie we Frankfurcie Volkswagen zaprezentowa? oficjalnie "miniaturowego" touarega, czyli tiguana. Auto trafia w?aśnie do sprzeda?y.

Tiguan zosta? zbudowany na p?ycie golfa, a rzut oka w dane techniczne pokazuje, ?e "miniaturowy" jest tylko i wy?ącznie w stosunku do kolosalnego touarega. 440 cm d?ugości, niemal 181 szerokości i 168 wysokości to wi?cej ni? w wypadku niemieckiego kompaktu.


Źród?em nap?du tiguana, zgodnie z panującą ostatnio modą, b?dą silniki do?adowane. Podstawowy silnik 1.4 TSI wspomagany jest nie tylko turbospr??arką, ale równie? kompresorem, co owocuje mocą 150 KM. Jeszcze wi?kszą mocą mo?e pochwali? si? silnik 2.0 TSI, który b?dzie wyst?powa? w wersjach 170- i 200-konnej.



Z kolei zwolennicy diesli b?dą mogli wybiera? spośród dwóch odmian (140- i 170-konnej) silnika 2.0 TDI. Po raz pierwszy w historii Volkswagena nowy model b?dzie dost?pny z silnikami wysokopr??nymi z system common-rail zamiast pompowtryskiwaczy.


Tiguan wyst?powa? b?dzie kilku wariantach nadwozia, ró?niących si? nieco stylistyką i pasem przednim. Dost?pne b?dą dwie wersje "trend & fun" i "sport & style" (kąt natarcia 18 stopni) oraz trzecia "track & field" o nieco bardziej u?ytkowym charakterze (kąt natarcia 28 stopni). Ponadto samochód dost?pny b?dzie równie? w wersji z nap?dem na wszystkie ko?a (typu haldex).


W Niemczech rozpocz??a si? ju? sprzeda? tiguana, w Polsce wkrótce pojawi si? mo?liwoś? z?o?enia zamówienia. Wersja podstawowa ma kosztowa? mniej ni? 100 tysi?cy z?otych. Pierwsze auta trafią do klientów w styczniu.


Źród?o informacji: INTERIA.PL







http://wksm.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=46